понеделник, 23 юни 2014 г.

Ежедневна грижа за коса

Въпреки че този сезон може да си позволим артистично рошава коса и небрежна прическа, да не забравяме, че здрава коса винаги е на мода. Лятно време ни кара да променяме грижите не само за тяло и лице, но и за косата: дойде времето за продукти със защита срещу UV лъчите (да не се подлъгваме, тя също страда от въздействието им).

Толкова пъти след едно чудесно лято, прекарано на плажа, ми се налагаше да тичам за часа си при фризьор, който да оправи отреже няколко пръста истощени, накъсани и изсушени краища. Драстичното скъсяване на косата обикновено ме вдъхновява през есента да изтърпя всичките мъки на маска с горчица за по-бързия растеж :) Искрено вярвам в друг сценарий със щастлив край, но не и за хора, които по определение не носят шапки (like me).

Повечето средства от ежедневната грижа за моя бързо омазняваща в корени и суха в краища коса са купувани не веднъж или два пъти: малко е модифицирана за нуждите й през лятото, така че... започваме! :)

Коса: Елена Рабежа


CHI Deep Brilliance Moisture Binding Shampoo - много нежен безсулфатен шампоан на професионална марка CHI с млечни и копринени протеини.
Идеален е за моя мека, склонна към заплитане и накъсване коса. Учудващо добре се пени (от втория път), затова излиза доста икономичен в ползването. В инструкция на български срещнах, че трябва да се остави за малко върху косата, за да подейства - аз лично не усетих тази нужда: колкото и да е мек, измива цялото омазняване от скалпа без пресушаване нито в корените, нито по дължина (нанасяме шампоан само в корените, както знаете). Подходящ е за ежедневна употреба, ползвам го през зимата&студено време, за лятото обаче си избрах друг –> -> ->
350 мл ~27 лв.


CHI Deep Brilliance Moisture Binding Shampoo

От няколко седмици ми е в употреба Volumizing Therapy Shampoo на Biosilk с UV филтър и оризови протеини - за тънка и нормална коса. Едва ли ще работи на пълна мощност без балсам от същата серия, обаче се въздържах от покупка: засега не забелязвам зашеметяващия обем и имам доста противоречиви усещания, но ще му дам още малко време.
Без сулфати и парабени. 
355 мл ~26 лв


Biosilk Volumizing Therapy Shampoo

Вместо балсам използвам маска на Macadamia Deep Repair – вече кратко споменавах за нея тук. Балсамите ми идват малко лекички, а и без друго ползвам маска максимум 3 пъти седмично. Върши чудеса за подхранване и разплитане, поддържане на еластичност и здравината на косъма: след нея спокойно мога да пропусна олио, ако бързам. Въпреки че се води за суха коса, работи и се справя на 6+ със всички възложени задачи и за моята: достатъчно е да се слага далеч от корените. 
250 мл - 32.9 лв.


Macadamia Deep Repair Masque


Преди/по време на сушене минавам по дължините с масло като редувам:

- спрей Macadamia Healing Oil - вече говорих за него тук;
60 мл - 16.9 лв.

- олио за коса L'Oreal Mythic Oil - най-вероятно сте го виждали на много места. Ако поставяте въпрос: заслужава ли си - отговор определено е "Да!". Реших проблема със заплитане (и разресване, съответно), приглаждане, връщане на блясък и еластичност на косъма. Понякога пропускам тази стъпка в зависимост от усещанията. 
Като аромат и ефект повече харесвам Kerastase Elixir Ultime Moringa Imortel - първото олио за увредена коса, което пробвах по съвета на Полина. Mythic Oil е отличен заместител, но ми идва малко по-тежко. 
125 мл - 25.7 лв.


Macadamia Healing Oil Spray


Избягвам корени (разбирате, защо) и краища, защото за тях имам запазен подхранващ серум - Biosilk Silk Therapy: чиста коприна предпазва косъма от накъсване, без да се наслагва - люспичките са затворени и загладени. Съдържа малко алкохол за разреждане на протеини, затова се разклаща добре преди употреба. Достатъчна е една капчица, по-малка от грахово зърно, затова е много икономичен и ми стига за около 3-4 месеца. Не си купувам голяма опаковка, защото по някаква причина въобще не е по-икономично, плюс се губи компактност и мобилност при пътувания.
Съмнявах се в качествата на серума, но не и след като случайно разпилях малко количество по пода - наложиха се няколко генерални почиствания, преди да спре да се хлъзга :D:D
Може да се прилага както в краищата, така и в корени (не съм пробвала).
15 мл ~6 лв.


CHI Silk Infusion

При последно пазаруване взех за подарък CHI Silk Infusion с чиста коприна, пшенични и оризови протеини - горещо го препоръчвам, но по ефекта отстъпва на Biosilk: наблюдавам по-голямо накъсване и по-малък период между подстригвания. Изхабих 2 опаковки, преди да се реша да пробвам други серуми. Най-забележителна част - аромат.
15 мл ~5 лв.
Update: и двата серумчета вече се предлагат и в zlatnaribka.com.

Няма как да пропусна Healing Shine Hair Treatment на Hask - подаръка ми от Ванина от Мароко: ползвах го както за краищата, така и за цяла дължина (без корени) по време на пътувания, когато имах ограничено количество багаж. Сьдържа арганово масло и масло жожоба и притежава чудесна парфюмерна композиция. Много ме е жал, че свърши - останах на 100% доволна. Оставих си празната опаковка, т.к. е изключително герметична.
18 мл


Hask Healing Shine Hair Treatment

Забелязах лека промяна в структура на косата ми след смяна на местоживеене (и климат донякъде) - явно колкото по-висока е водна минерализация, толкова по-груба става, независимо от използвани средства: наложи ми се кардинално да прегледам цялата грижа. Ако се местите някъде за дълго, задължително се уверете, че всички любими грижи за коса ще са Ви от полза и на ново място.




P.S. Внимавайте с редуването на продукти, за да се избегне ефекта на наслагването им и запушване на косъма: "Имам толкова неща, които харесвам, защо да не ги сложа всичките наведнъж?". За този своя синдром отнесох голяма доза критика при запознанство с едно хубаво и артистично момиче Елена, на която се доверих за прическата - става въпрос за количество слагани продукти върху косата (най-често масла, серуми и кристали). Вместо да помагат на косъма за хидратиране, блясък, разплитане и т.н., те се съревнуват един с друг, без да изпълняват пряката си функция. Напразно похарчени пари и усилия, общо взето.
Затова преди да захвърля един уж неподходящ продукт в кошчето, винаги ще се питам, дали аз съм му позволила да работи и действа за постигане на желаемия ефект.

Очаквам това лято да се запомни с чудесни плитки (дано има от какво да се плете) и поне мааалко слънце.
Ако имате свой ефективен вариант грижа за коса, споделете :)


*линковете водят към официалните вносители/реселъри на продукти, от които пазарувах онлайн, във физическия магазин или от представителя им

9 коментара:

  1. Много полезна публикация и аз използвам маската на Макадамия, но аз съм със много суха коса с чувствителен скалп :) за съжаление не само климата влияе на косата, при мен понякога капе след преживян стрес. www.mayaetsavieenrose.blogspot.com

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Да, маската е страхотна! За капене е друга история - наистина много повече неща влияят. А пък тук исках да споделя, как поддържам косата по дължините, без да повдигам болезнения въпрос с косопада ;)

      Изтриване
  2. Страхотен пост! Много полезен!

    ОтговорИзтриване
  3. Ах, косата ти е страхотна! Толкова е лъскава! Това Biosilk Silk Therapy трябва да се пробва! Записвам си го в wanna be листа :D
    www.DesiVeleva.com

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Изправена е, но все пак благодаря )) Серумчето е просто незаменимо!

      Изтриване
  4. Жени,продуктите са страхотно,но косата ти е просто уникална!

    ОтговорИзтриване
  5. Искрено благодаря за хубавите думи )) Няма как да не върна комплимент - всеки път, когато ти гледам снимките с коса, ми идва ла почна да си гриза несъществуващите нокти ')

    ОтговорИзтриване
  6. Аз имах големи очаквания от CHI silk infusion, но останах много разочарована.Миризмата е адски силна и неприятна (оприличавам я на евтин мъжки одеколон).Косата ми се омазнява един ден след като съм се изкъпала, дори да използвам съвсем малко количество.Предполагам, че е така защото по принцип е мазна, но във всички сайтове пише, че е за всякакъв тип коса.Освен това няма никакво подобрение все така накъсана, твърда и без блясък.Изключително много съжалявам, че го закупих дори от официалния сайт, доставката се забави един месец и трябваше допълнително да пращам имейли на хора, който очевидно превеждаха моите с google translate и не можеха да ме разберат.Накрая ми го доставиха на адреса без да се обадят, като по случайност си бях в къщи, не ми се мисли ако не бях, навярно пак щях да си тровя нервите да търся хора и пратки...

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Жалко, че сте останала с подобно впечатление... За доставчика - няма оправдание за подобен сервиз. И аз съм с бързо омазняваща коса, затова минах от масла към по-леки серумчета, като този на Chi ми идва ок. Може да пробвате Biosilk - от година съм само с него, плюс вече се предлага в Злата рибка (зареждат от официалния представител). Предполагам, ще е по-удобно да се пробва в по-малки опаковки: възприятие на миризма и очаквания ефект са доста индивидуални. А за вече накъсаните краищата, освен ножица, не виждам друго спасение. Дано успеете да намерите "своя" продукт :)

      Изтриване