понеделник, 16 декември 2013 г.

Пожелавам си 6/6 (за 2014)

Да си записвам желанията и стремленията всяка година, най-вероятно, е най-бързия способ да изпадна в истерия или депресия, когато дойде времето да тегля черта – така мислех преди. С голям труд, но все пак с позитивен резултат една моя добра и скъпа приятелка обаче ме накара да го направя: правех го за видимост, с нежелание, но сега знам, че ползата е само и само за мен!

Поставям си по-изпълними и реалистични задачи (иначе трябва да потърся лампа и Джин) – ако са предвидимо трудни, приписвам към тях името на човека, който би  помогнал със комптентен съвет или дружествена ръка да ги изпълня. Търся подкрепа в себе си и в другите, и я намирам! Не е трудно, нали?
Годината още не е приключила, има време да свърша малките задачки, отлагани с месеци… и да си направя нов план действия за 2014. Тази година съм мотивирана за по-глобални (ех, как звучи! :D) и по-масщабни задачи, като някои от тях се натрупаха много отдавна - реших да ги споделя с вас и да се включа в TAG : ‘Пожелавам си… (за 2014)’ на PolinaSofia с нейна любезна покана :)

1.       Да си преорганизирам и преоценя времето: вярно е, че има само 24 часа в денонощието, но точно на мен ми се губят поне 1-3 часа на ден – Instagram, безцелно скролване из социалните мрежи, сайтове с новини и псевдоновини. Навиване на часовник с 15 минути напред не ме спасяваше по никакъв начин – ще развивам по-висока пунктуалност като личностно качество, защото оценявам времето на други хора (и свое, съответно).  
2.       Да усъвършенствам езиковите си умения: английски, включвам и българския в списъка, защото все още си намирам грешки (лингвистически, стилистически и какви ли не други). Обикновено става по-лесно с четене на книги, гледане филми в оригинално озвучаване, общуване с носители на езици. Също не отмятам вариант, че тази, нова година може да е добро начало на изучаване на нов интересен за мен език.
3.       Да практикувам фотография: практика след теория. Няма да снимам за National Geographic,  естествено - приготвила съм си всички инструменти, и ако не се получи, то само от голям мързел :)
4.       Да спортувам:  повече физически натоварвания, по-висока избирателност към храна и напитки (+ спазване мярка). Труден пункт за мен, затова срещу него си записвам имена на приятели, които биха ми помогнали със съвет за тренировки. Собствено, в този пункт трябваше да включа грижа за физическото си състояние като цяло (очи, кожа, коса, зъби, нокти), но това опира до много задължаващи думи като ‘здравословен начин на живот’.
5.       Less sugar/less salt: ‘бяла смърт’, както ги наричат и двете повечето медицински списания. Въпреки че не мога да живея без сладко и солено, ще спазвам ограничения.
6.       Да се уча да готвя – хаха, това може да остане и за по-следващата година :D

Пунктовете ще се променят според приоритетите ми през времето, постоянно ще редактирам списъка – най-важното, ще съм честна със себе си: мотивирана и готова към действията!
Пожелавам ви повече свършения за тази и следващата година: големи и малки. Ако пък ви изглежда скучно това, което предстои да правите – помнете, че в компания винаги е по-лесно и забавно.


P.S.: списъците ми със художествена литература и филми са мнооого по-обемни и най-бързо допълващи се: за тях нямам времеви граници, защото всичко винаги стига до настроение и наличие на свободното време

Няма коментари:

Публикуване на коментар